top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Een mooie dood

Titel: Een mooie dood

Auteur: Charles den Tex

Uitgeverij: HarperCollins

Pagina's: 350

Sterren: 3


Tijdens een nacht komt Harm in zijn café en daar vindt hij Imane, zijn vriendin, dood. De politie verdenkt hem van de moord, maar er zijn geen bewijzen. Toch blijft hij herhaaldelijk ondervraagd worden. Het enige dat hij kan zeggen is de waarheid, hij heeft haar niet vermoord. Maar de grote vraag voor hem is, wie wel?

Een mooie dood charles den tex

De achterflap van het boek sprak me meteen aan. Het geeft het gevoel dat het een heel spannend verhaal zal worden. Helaas heeft het boek zelf mij teleurgesteld. De spanning was maar weinig aanwezig en het boek voelde daarom niet aan als een thriller. Daarbij kwam ook nog dat de schrijfstijl voor mij vreemd aanvoelde. Hierdoor kwam ik heel moeilijk in het verhaal en had ik moeite om verder te lezen.


Pas na de helft van het boek, begon er gelukkig iets meer te gebeuren waardoor het vlotter te lezen was. Alleen hoe verder in het verhaal, hoe onrealistischer het werd. Hierdoor zaten er wel genoeg zaken in die ik niet zag aankomen, wat dit boek zeker niet voorspelbaar maakt.


Heel het verhaal wordt beschreven vanuit Harm en hem leren we dan ook goed kennen. Ik kon me niet vinden in hoe hij handelde, maar toch kon ik me nog wel wat inleven. Dit komt omdat zijn gevoelens en emoties wel heel duidelijk en uitgebreid worden overgebracht.


Jammer genoeg was ‘Een mooie dood’ geen boek voor mij. Dit komt vooral door het gebrek aan spanning, iets wat ik wel verwacht in een thriller.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page