Recensie Vrouwe Middernacht

Titel: Vrouwe Middernacht

Auteur: Cassandra Clare

Uitgeverij: Moon

Reeks: De duistere machten 1

Pagina's: 675

Emma is nog steeds op zoek naar antwoorden over haar ouders. Ze werden dood teruggevonden tijdens de oorlog met onbekende tekens op hun lichamen. Iedereen gaf de schuld aan Sebastian, maar Emma heeft dit nooit geloofd. Vijf jaar later zijn er moorden in LA en de gevonden lichamen hebben ook deze vreemde tekens. Is dit eindelijk een spoor naar de moord van haar ouders?

vrouwe middernacht cassandra clare

Dit boek speelt zich af in de gekende schaduwjagers wereld. Om het verhaal te kunnen lezen moet eerst 'De kronieken van de onderwereld' gelezen zijn. Ook is het aan te raden 'De helse creaties' en 'De kronieken van de academie voor schaduwjagers' gelezen te hebben.

In heb begin is er een korte uitleg over wat er precies gebeurd was in 'Stad van Hemelse vlammen' en worden een aantal begrippen van de wereld herhaalt. Zo wordt het boek iets makkelijker te volgen, ook indien het al een tijd geleden is dat de andere boeken gelezen zijn.

Het begin was best spannend, er zijn moorden, er is mysterie aanwezig. Helaas was deze mysterie en spanning niet doorheen het hele boek voldoende aanwezig. Het grootste deel van het boek was veel minder spannend, maar het was ook weer niet saai. Er gebeurde net voldoende om door te blijven lezen, maar niet zoveel dat je door het boek heen vliegt. Tegen het einde toe kwam er dan wel veel meer spanning.

Wat een klein nadeel is, is dat er zoveel personages voorkomen in dit boek. Veel zijn personages die al in eerdere boeken voorkwamen dus hiervan krijg je niet al te veel informatie mee aangezien de auteur ervan uitgaat dat je ze nog voldoende kent. Indien je alle personages niet meer zo goed kent, kunnen sommige delen verwarrend overkomen. Dit gebeurd gelukkig alleen in het begin, aangezien je doorheen het verhaal het karakter van de hoofdpersonages toch terug te weten komt. Ook heeft het voordelen dat de personages blijven terugkomen. Ze worden heel uitgebreid uitgewerkt en ziet de evolutie doorheen alle boeken.

Vrouwe Middernacht is het eerste deel van de duistere machten trilogie. Het verhaal speelt zich af in LA en gaat over Emma en de Blackthorn familie, die al eerder geïntroduceerd werden in 'Stad van Hemelse vlammen'. Het verhaal bevat spannende stukken, maar jammer genoeg zijn er ook minder spannende stukken en leest niet alles even vlot. Hopelijk veranderd dit in het tweede deel, waar ik nu toch benieuwd naar ben geworden.

5 weergaven0 opmerkingen