top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Vertrouw me

Titel: Vertrouw me

Auteur: Tahereh Mafi

Uitgeverij: Blossom Books

Reeks: Touching Juliette 3

Pagina's: 413

Sterren: 3



Vertrouw me is het derde deel van de Touching Juliette serie. Juliette is veranderd, het bange meisje van vroeger is weg. Ze heeft een nieuw doel voor ogen, ze wilt de opperbevelhebber uit beeld en zij wilt de leiding van deze missie. Tegelijkertijd is er nog Warner, waarom doet hij zo tegen haar terwijl hij zo vreeslijk was wanneer ze hem ontmoette? En hoe zit het met Adam?


de boekenhamsteraar recensie vertrouw me tahereh Mafi

In de vorige twee boeken van deze serie miste ik toch de actie. Gelukkig kwam er in dit deel dan toch wat actie voor, vooral tegen het einde. Ook traint Juliette in dit deel beter en komt haar gave meer tot uiting. Het gebruik van haar gave en de uitwerking hiervan had ik ook gemist in de vorige delen, maar in dit boek wordt het eindelijk beter uitgewerkt en is het ook makkelijker te begrijpen wat Juliette werkelijk kan.


Wederom is romantiek een belangrijk thema in dit boek. Het gaat vooral over de vraag voor wie Juliette zou kiezen. Dit kwam al grotendeels voor in de vorige boeken, maar in dit boek stoorde ik me er nog harder aan. Het lijkt alsof ze alle drie ineens een ander karakter hebben gekregen. Juliette, het bange eenzame meisje is ineens een zelfverzekerde strijder geworden. Van Juliette is het nog te begrijpen waarom zij zo veranderd maar de verandering van Warner en Adam vind ik gewoon onrealistisch.


Hoewel dit boek zich in de toekomst afspeelt, in een verwoeste wereld, wordt deze te weinig beschreven. Het enige dat we weten is dat er weinig voedsel is en er geen vogels meer zijn. Niet veel dus. Ik had graag meer uitleg gehad over in wat voor wereld er geleefd wordt en waarom. Waar zijn alle vogels naartoe? Waarom is iedereen er zo slecht aan toe?

Het Herstel is een organisatie die ervoor zou zorgen dat de aarde weer herstelt zou worden, maar ook hier weet je zeer weinig over. Hoe is Het Herstel aan de macht gekomen? Hadden ze nog andere plannen, behalve oorlog, om de aarde te herstellen?

Er blijven voor mij zo veel vragen onbeantwoord over de opbouw van deze wereld.

Vertrouw me is het laatste deel in de Touching Juliette trilogie en dus is het mogelijk om na dit boek te stoppen met lezen. Ondertussen zijn er nog drie extra delen uit (en korte verhalen over bepaalde personages). Zelf weet ik nog niet of ik deze ga lezen omdat deze serie me toch tegenviel, ookal vond ik dit derde deel al wel een grote verbetering.


7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page