Recensie VAMPS - Vers Bloed

Titel: VAMPS - Vers bloed

Auteur: Nicole Arend

Uitgeverij: De Fontein

Reeks: VAMPS 1

Pagina's: 415

Dillon wordt door zijn vader naar VAMPS gestuurd, een afgelegen eliteschool voor vampieren. Hij snapt niet waarom hij daar moet zijn, hij lijkt in niks op de andere scholieren. In tegenstelling tot Dillon zijn zij rijk, arrogant en heel knap. Toch blijft er tegen hem gezegd worden dat hij voor een reden naar VAMPS is gestuurd. Hoe langer hij daar zit hoe duidelijker dit wordt, maar tegelijkertijd groeit het gevaar.

VAMPS - Vers bloed Nicole Arend

VAMPS begint met een korte inleiding waarin we de school en de personages in grote lijnen leren kennen. Alleen zijn het redelijk veel personages die kort en snel achter elkaar voorgesteld worden. Dit zorgde ervoor dat ik in het begin niet altijd door had over wie het soms ging. Gelukkig leer je iedereen langzaamaan beter kennen en is iedereen tegen de helft van het boek goed uit elkaar te houden.

Ik ben aangenaam verrast door de schrijfstijl, ik werd zo hard mee in het verhaal gezogen dat ik alles wat de studenten meemaken al voor me zag gebeuren. In de uitwerking van het hoofdpersonage is dit ook duidelijk te zien. Dillon maakt langzaamaan een evolutie mee, maar deze evolutie komt heel natuurlijk over. Ook heeft hij een duidelijk achtergrondverhaal, dat je kan terugvinden in zijn gevoelens en gedachten.

Verder gebeurt er ook genoeg in het verhaal. Er zijn momenten vol actie, maar deze worden afgewisseld met rustige momenten. Doorheen het verhaal gebeuren er ook dingen die ervoor zorgen dat je anders over bepaalde personages gaat denken. Ook dit zorgde ervoor dat ik echt in het verhaal bleef, want wie is nu echt te vertrouwen.

Het boek heeft een spannend einde en wordt daarbovenop nog eens afgesloten met een plottwist. Dit maakt dat ik zeer nieuwsgierig ben naar het vervolg.

5 weergaven0 opmerkingen