Recensie Uitverkorene: Duistere engel

Titel: Uitverkorene: Duistere engel

Auteur: Alicia Reale

Uitgeverij: Phoenix Books

Serie: Uitverkorene

Pagina's: 207

Aliana woont in Santa Minica en leeft hier een bijna normaal leven. Ze is populair, heeft een vriendje, is cheerleader, maar ze is ook een heks. Dit houdt ze geheim voor iedereen. Als ze naar de bibliotheek gaat om onderzoek te doen voor een schoolopdracht, komt ze Micheal tegen. Ze voelt zich tot hem aangetrokken en het blijkt dat hij ook een heks is en haar wilt helpen haar krachten te beheersen. Maar is Michael wel te vertrouwen?

Uitverkorene duistere engel Alicia Reale

Ondanks dat Aliana een heks is, blijft ze ook een tiener. Ze gaat naar feestjes, moet naar school, ze gaat shoppen met vriendinnen, … Dit maakt dat ze toch een herkenbaar personage wordt en dat je zonder al te veel moeite je kan inleven in haar. Haar krachten als heks worden langzaamaan duidelijk en worden op een goede manier uitgelegd.

Hoewel er genoeg elementen in het boek aanwezig zijn die met heksen te maken hebben, had ik doorheen het grootste deel van het verhaal het gevoel dat het tienerleven centraal stond. Dit kan leuk zijn voor een beginnend fantasy lezer, omdat er nog zoveel van de eigen wereld in voorkomt en het dus een niet al te ingewikkeld verhaal is. Tegen het einde van het boek werd er wel veel meer op de magische aspecten ingegaan en was er ook redelijk veel spanning en mysterie aanwezig. Dit was ook iets dat veel minder voorkwam doorheen het grootste deel van het verhaal, er zijn wel spannende elementen, maar niet genoeg om het boek niet weg te kunnen leggen.

Hoewel het boek in het begin meer een op een normaal tienerverhaal lijkt, wordt dit naar het einde toe een goede YA fantasy met voldoende magie, spanning en mysterie. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar hoe het verder gaat met Aliana.

5 weergaven0 opmerkingen