Recensie Trial of the sun queen

Titel: Trial of the sun queen

Auteur: Nisha J. Tuli

Uitgeverij: De Fontein

Reeks: Artifacts of Ouranos 1

Pagina's: 438

Sterren: 4,5

Lor zit al jaren vast in de gevangenis. Ze heeft hier een vreselijk leven en wilt wraak op degene die haar dit heeft aangedaan. Maar dan wordt ze onverwacht bevrijd en komt ze terecht in het paleis van de Zonnekoning. Ze moet verplicht deelnemen aan een wedstrijd om de Zonnekoningin te worden. Haar doel is duidelijk: winnen. Als ze wint kan ze wraak nemen, maar als ze verliest is ze voorgoed verloren.

trial of the sun queen nisha j. tuli

Nadat ik de achterflap van het boek had gelezen, moest ik denken aan verschillende andere boeken zoals ‘De selectie’, ‘Hof van doorns en rozen’ en ‘De genezer van Zalindov’. Maar dit zijn wel boeken die ik allemaal goed vond. Na het te hebben gelezen, is het bevestigd. Trial of the sun queen heeft veel herkenbare elementen van andere boeken, maar is ook even goed als die boeken.

Het hoofdpersonage Lor is realistisch en duidelijk uitgewerkt. Er zijn een aantal mysteries rond haar, maar dat past bij haar persoonlijkheid. Al hoop ik wel dat we hier meer over te weten komen in de volgende boeken. Verder is het duidelijk wat ze denkt en waarom ze handelt. Dit zorgt ervoor dat je goed met haar kan meeleven.

Ook leest het verhaal heel vlot. Dit komt door de fijne schrijfstijl en de korte hoofdstukken. Maar ook zit er af en toe een hoofdstuk in, geschreven vanuit een tweede perspectief. Deze afwisseling maakt het ook makkelijker om te lezen. Daarnaast is er ook veel spanning aanwezig waardoor je door wilt blijven lezen. Op het einde is de spanning op een hoogtepunt en wil je verder met het tweede boek.

Trial of the sun queen is een boek dat lijkt op vele anderen, maar wel met een goed verhaal. Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg.

1 weergave0 opmerkingen