Recensie Phobos 2

Titel: Phobos 2

Auteur: Victor Dixen

Uitgeverij: Q

Reeks: Phobos 2

Pagina's: 414

Let op: kan spoilers bevatten van Phobos.

Het einde van de reis met de Cupido is gekomen, maar er is ook een vreselijk geheim ontdekt. Er zijn eerder dieren naar mars gestuurd en deze zijn om onverklaarbare redenen gestorven. De reizigers moeten nu kiezen, gaan ze landen op mars waar ze een aantal maanden de tijd hebben om uit te zoeken wat er mis is met de woningen. Of keren ze terug naar de aarde, waarin ze het vreselijke geheim kunnen onthullen, maar waar ze ook sterven in de Cupido en dus nooit levend de aarde zullen bereiken. Ze moeten kiezen maar hebben niet veel tijd hiervoor.

de boekenhamsteraar recensie boek phobos 2 victor dixen

Ook dit boek wordt in de vier verschillende perspectieven geschreven en heel af en toe komt er een vijfde in. Hoewel Andrew in het eerste deel niet zo interessant was, wordt dat hier veranderd, hij krijgt een veel belangrijkere rol. Het vijfde perspectief is van Cindy, een werkneemster in een hotel. Zij lijkt ook niet zo belangrijk in dit boek, maar aangezien dit ook gelde voor Andrew, krijgt Cindy later misschien een belangrijkere rol. Wederom blijf ik het perspectief van Léonor het beste vinden, maar nu zijn de anderen al iets minder saai om te lezen.

Het boek komt best traag op gang. De reizigers moeten hun beslissing maken, maar dit wordt wel heel lang gerekt. Nadat dat specifieke gedeelte gedaan is, komt het boek niet meer langdradig over.

In dit deel kom je meer te weten over het karakter van de jongens aan boord van de Cupido. Hoewel nog altijd iedereen zijn achtergrond verhaal zo goed als onbekend is, worden de karakters toch snel duidelijk en komen ze ook realistisch over. Een aantal personages blijven stereotiep, maar er zijn er ook die dit zeker niet zijn.

Phobos 2 is het vervolg op Phobos. Het boek komt traag op gang, maar nadien is het boek niet meer langdradig. Ook krijg je meer informatie over verschillende personages en leer je ze steeds beter kennen. De verschillende perspectieven blijven ook hier aanwezig, maar een personage dat in het eerste deel onbelangrijk leek, krijgt hier toch een belangrijkere rol.