top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Onttroond

Titel: Onttroond

Auteur: Larissa Klein Bennink

Uitgeverij: Zilverbron

Reeks: Revolutie 2

Pagina's: 417

Sterren: 3


Naria gaat samen met Elias naar de Raad van Sitran om te rapporteren over de situatie. Hier aangekomen raken ze verstrikt in een gevaarlijk politiek spel. Daarbij wordt Naria achtervolgd door nachtmerries omdat ze zichzelf de schuld geeft van alles dat gebeurd is.

Onttroond Larissa Klein Bennink

Onttroond is het tweede deel van de reeks. Helaas is het voor mij een tijdje geleden dat ik het eerste boek, Inwijding, heb gelezen. Het grootste deel van het verhaal was ik dan ook vergeten toen ik hierin begon. Ik verwachtte dat er af en toe wel een herhaling zou komen over wat er gebeurd is, maar dit was niet echt het geval. Ik heb zeer veel moeite gehad terug in het verhaal te komen en heb daarom niet de optimale leeservaring gehad.


De meeste hoofdstukken gaan over Naria en Elias. Dit zijn aangename hoofdstukken om over te lezen omdat de personages duidelijk en realistisch overkomen. Verder zijn er nog hoofdstukken vanuit Alan, Gideon, Isabella en Adelard. Het geeft een fijne afwisseling om eens vanuit een ander personage te lezen, maar doordat er soms zoveel tijd tussen een hoofdstuk vanuit hetzelfde personage zit, was ik toch veel minder benieuwd naar hun verhaal. Wel is dit een leuke manier om meer informatie over deze personages te krijgen en ze op deze manier beter te leren kennen.


Het boek is geschreven in een vlotte schrijfstijl. Ondanks dat ik niet altijd even goed kon volgen, omdat ik niet meer alles van het eerste boek wist, vloog ik door het verhaal. Dit komt voornamelijk door de aangename personages, de originele wereld en voldoende spannende momenten met genoeg actie.


Onttroond is een mooi geschreven boek, maar moet wel snel na het eerste deel gelezen worden omdat er weinig herhaling in voorkomt. Ik ben benieuwd naar het derde deel.


5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page