top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Moord in de bosvilla

Titel: Moord in de bosvilla

Auteur: Jan Zuidgeest

Uitgeverij: Ellessy

Pagina's: 301

Sterren: 2,5


Christie wordt verliefd op een tweeling, Olivier en Arnoud Hofman. Ze hebben lange tijd met drie een relatie, wat leidt tot een zwangerschap waarvan niet te achterhalen is wie de vader is. Maar Christie wilt toch dat de kinderen maar een vader kennen. Dit besluit zorgt ervoor dat de relatie tussen hun drie wordt veranderd.

moord in de bosvilla jan zuidgeest

Toen ik de titel las, dacht ik meteen dat dit boek een thriller was. Ook staat dit op verschillende websites zo aangegeven. Dit is echter zeer misleidend wat dit boek is geen thriller, maar wel een roman. Zoals de titel het zegt gebeurt er wel een moord, maar spannend is dit boek niet.


Het verhaal wordt vanuit de derde persoon verteld en vaak wordt er op voorhand al verteld wat er verder in het boek zal gebeuren. Dit en de voorspelbaarheid van het boek maken dat er geen spanning aanwezig is. Dit miste ik wel, want de spanning zorgt er normaal gezien voor dat ik verder wil lezen. Ik heb me dan ook doorheen dit boek moeten sleuren.


Ook komen er redelijk veel personages voor in het boek, dit maakt dat het moeilijk kan zijn iedereen uit elkaar te houden. Ook doorheen de conversaties is het moeilijk iedereen uit elkaar te houden omdat het niet altijd duidelijk is wie wat zegt.


Ondanks alles had het boek wel een uniek concept, waarin het leven van de tweelingbroers volledig wordt beschreven.


Moord in de bosvilla is een boek met een origineel onderwerp dat je zeker geen thriller mag noemen. Als je op zoek bent naar een spannend boek, is dit niet wat je zoekt.

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page