top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Metamorfose

Titel: Metamorfose

Auteur: Kimberly Van de Winckel

Uitgeverij: Boekscout

Pagina's: 134

Sterren: 3


Metamorfose is Kimberly haar verhaal, ze verteld hierin wat ze vroeger heeft meegemaakt en hoe het ondertussen met haar gaat. Er komen verschillende onderwerpen aan bod waar veel mensen niet over durven of willen praten. Pesten, depressie, autisme, dit zijn een aantal zaken waar Kimberly mee te maken heeft. Het boek was voor mij op bepaalde momenten moeilijk om verder te lezen, wetende dat ze al deze zaken echt heeft meegemaakt. Tegelijkertijd is het ook weer een mooi verhaal, je leest hoe ze ondanks alles toch is doorgegaan, hoe ze geluk vond in kleine dingen en hoe ze haar metamorfose is ondergaan.

metamorfose kimberly van de winckel

"Als kleuter was ik een vrolijk meisje dat graag gek deed, maar in de basisschool veranderde dat. Ik werd het slachtoffer van pesterijen die jarenlang zouden voortduren. Hierdoor kreeg mijn zelfvertrouwen een flinke knauw, net als mijn vertrouwen in andere mensen.

Gelukkig waren er ook dingen waaraan ik mij kon optrekken en die mij in de loop der jaren veel steun boden, waaronder boeken, films, tv-series en natuurlijk muziek.

‘Metamorfose’ is een autobiografie / social media feed boek. Het gaat over mezelf, over alles wat ik heb meegemaakt en over de dingen die mij ‘mij’ maken, zoals mijn favoriete muziek, films en tv-series.

Het hoofddoel van dit boek is echter mijn verhaal delen en op die manier steun bieden aan mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Ik hoop de lezer te kunnen inspireren om vol te houden, omdat ik oprecht geloof dat alles wat je meemaakt, je uiteindelijk sterker maakt. Voor mezelf is het een manier om mijn verleden af te sluiten, zonder de lessen te vergeten die ik eruit geleerd heb."

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page