Recensie Koningin van de onderwereld

Titel: Koningin van de onderwereld

Auteur: Bea Fitzgerald

Uitgeverij: Best of YA

Pagina's: 400

Koningin van de onderwereld is een hervertelling van de oude mythe over Hades en Persephone. Kore, de dochter van Zeus en Demeter, wordt binnenkort uitgehuwelijkt aan een god van Olympos. Alleen heeft ze hier zelf niets over te zeggen, want ze wilt niet eens trouwen. Als de gevreesde dag heel dichtbij komt, weet ze maar één manier om te ontsnappen: naar de onderwereld gaan. Wanneer ze hier aankomt maakt Hades, de god van de onderwereld, meteen duidelijk dat hij niet blij is met haar komst. Dus terwijl Hades probeert Kore terug te sturen, probeert Kore juist manieren te vinden om toch te blijven.

Koningin van de onderwereld Bea Fitzgerald

Dit boek bevat een leuke hervertelling, maar helaas was de schrijfstijl niet mijn ding. Doorheen heel het boek, lijkt er amper iets te gebeuren. Dit maakte dat het boek niet vlot las en dat ik soms moeite moest doen om verder te lezen. Het verhaal werd dus langdradig door het gebrek aan actie en spanning.

De personages en omgeving zijn wel mooi omschreven. De duidelijke beschrijvingen maken het eenvoudig om de omgevingen voor je te zien. Tijdens het lezen lijkt het dus alsof je zelf door de onderwereld loopt. Ook is het makkelijk om een beeld van Kore en Hades te vormen en leer je ze goed kennen, vooral Kore. Ze heeft geleerd om zich altijd perfect te gedragen, maar haar gedachten laten zien dat ze toch wel anders is dan ze zich voordoet. Ook groeit ze doorheen het verhaal, je ziet haar evolueren van het beschermde meisje naar een zelfverzekerde vrouw.

Koningin van de onderwereld is een hervertelling met goede personages, maar met gebrek aan spanning.