Recensie Iko - Opstand

Uitgeverij: Blossom Books

Reeks: Iko 2 / The lunar chronicles 6

Pagina's: 324

Alpha Steele is ontsnapt en samen met de andere ontsnapte wolfsoldaten wil hij dat hun mutatie terug gedraaid wordt. Indien Cinder dit niet doet, wil hij wraak op haar nemen.

Iko heeft ondertussen hulp gekregen om op de wolfsoldaten te jagen. Lukt het ze om samen een einde te maken aan te aanvallen op aarde?

de boekenhamsteraar recensie boek iko 2 opstand marissa meyer

Wederom gebeurt er best weinig in dit boek, het gaat over de jacht op de wolfsoldaten en verder gebeurt er niet veel extra. Het is begrijpelijk dat een uitgebreid verhaal wat moeilijker is in een graphic novel, maar iets meer verhaal was wel leuker geweest.

Ook in dit boek komen de gekende personages weer voor, zelfs meer dan in het eerste deel. Ze hebben een minder belangrijke rol, maar het is weer leuk om deze tegen te komen en hun karakter is ook hetzelfde gebleven dan in de originele boeken. Dit verhaal gaat voornamelijk over Iko, en het is wel leuk om haar zo uitgewerkt te zien. In de eerdere boeken kreeg je al een deel van haar karakter mee, maar aangezien ze hier het hoofdpersonage is, wordt haar karakter nog veel duidelijker. Ze vergeet soms dat ze een androïde is en wilt haar vrienden zo veel mogelijk helpen. Ook durft ze zeker haar mening te geven, wat kan leiden tot grappige conversaties. In het boek "Winter" werd het personage Kinney geïntroduceerd, ook hij speelt een belangrijke rol in dit boek. Hij is een van Cinders meest betrouwbare lijfwachten en wordt naar de aarde gestuurd om Iko te helpen. Hij heeft een afkeer tegen androïde en laat geen kans voorbij gaan om haar dit duidelijk te maken.

Ook in dit deel zijn de tekeningen wat simpel. Dit is natuurlijk handiger om te tekenen, maar zelf had ik bijvoorbeeld problemen te onthouden wie wie was omdat er niet veel detail in de personages was getekend. Door de tekst te lezen weet je uiteindelijk wel over wie het gaat, maar bij een graphic novel vind ik wel dat de hoofdpersonages herkenbaar moeten zijn.

Iko 2 Opstand is wederom een leuk boek als je maar niet genoeg kan krijgen van de lunar chronicles. Het verhaal is niet al te uitgebreid, het focust vooral op Iko die samen met Kinney de wolfsoldaten moet stoppen. Hierdoor leer je Iko en Kinney nog beter kennen. De tekeningen zijn zeer simpel waardoor het niet altijd snel duidelijk is wie wie is.

1 weergave0 opmerkingen