Recensie Ijskoud vermoord

Titel: IJskoud vermoord

Auteur: Vivian Helena

Uitgeverij: Storyland

Pagina's: 246

Kate gaat als begeleider mee op ski-kamp zodat ze haar gedachten kan verzetten. Ze heeft het uitgemaakt met haar ex-vriend, maar hij blijft haar maar bellen. Samen met de drie andere begeleiders gaat ze een dag voor de kinderen komen naar het skigebied Les Portes du Soleil. Die nacht wordt er een moord gepleegd en Kate weet niet wie ze kan vertrouwen, want hoe goed kent ze de andere aanwezigen.

IJskoud vermoord Vivian Helena

Het boek start met een spannende proloog waarmee de thriller sfeer gezet is. Hierna volgen rustige hoofdstukken die je kennis laten maken met Kate en met de omgeving. Hoewel de spanning hier ver te zoeken is, is het toch aangenaam lezen. Vivian weet duidelijk veel van de omgeving en dat merk je als lezer aan de mooie beschrijvingen van het ski-gebied.

Na deze korte introductie gebeurt er iets dat de spanning doet stijgen, maar hier werd naar mijn gevoel weinig op ingegaan. De spanning was er voor een hoofdstuk en dan is het wachten tot over de helft van het boek voordat het echt begint. Vanaf dat moment volgen de gebeurtenissen elkaar snel op en is de spanning constant aanwezig zodat het boek niet meer weg te leggen is.

Er zijn een paar hoofdstukken geschreven vanuit de moordenaar en zo kom je toch iets te weten van de persoonlijkheid. Dit zorgt niet alleen voor een dosis spanning, maar ook maakt dit de detective in je los en zoek je mee uit wie dit kan zijn.

Ijskoud vermoord is een goed geschreven debuut. Het kwam wat traag op gang, maar de duidelijke beschrijvingen maken en het spannende einde, maken dit zeker goed.

23 weergaven0 opmerkingen