Recensie Het strandfeest in Brightside Cove

Titel: Het strandfeest in Brightside Cove

Auteur: Cathy Bramley

Uitgeverij: Zomer en keuning

Reeks: Brightside Cove 2

Pagina's: 114

Let op: Kan spoilers bevatten van De eerste gasten in Brightside Cove

Nina is plotseling terug naar Londen gegaan om de schade van haar acties zo veel mogelijk te beperken. Het blijkt dat haar rol in de serie toch nog niet helemaal ten einde is. Alleen krijgt ze een verontrustend telefoontje, het blijkt helemaal niet goed te gaan met Theo. Ze moet dus een keuze maken, gaat ze terug naar Brightside Cove om Theo te helpen of kiest ze voor haar droom en blijft ze om te acteren.

de boekenhamsteraar recensie boek het strandfeest in brightside cove cathy bramley

In dit tweede deel komen er al veel meer personages in voor, maar deze vind ik wat weinig uitgewerkt. Zo komt Eliza bijvoorbeeld iets meer in dit boek voor, maar veel meer informatie dan dat ze van zeemeerminnen houdt krijg je hier niet. Op zich is dit geen probleem om het verhaal te volgen, maar ik houd toch meer van verhalen met goed uitgewerkte personages. Ook komen personages die in het vorige deel belangrijk waren, hier niet meer zo veel in voor. De broer van Nina is zo’n personage. Dit is wel jammer want ik had gehoopt dat de personages door de boeken heen steeds belangrijker zouden worden of beter uitgewerkt zouden worden. Wel blijft Nina een goed uitgewerkt personage. Ook hier blijft ze iemand waar je je als lezer goed bij kan inleven en ze blijft een realistisch karakter houden.

Hoewel dit geen dik boek is, komen er toch delen in voor die langdradig kunnen zijn. Zo wordt een groot deel van dit boek besteed aan gebeurtenissen die zich in een dag of twee afspelen. Natuurlijk kan er veel gebeuren in een dag, maar ik had toch liever iets minder langdradige beschrijvingen gehad.

het strandfeest in brightside cove cathy bramley

Het strandfeest in Brightside Cove is het ontspannende tweede deel in de reeks. Het is een perfect boek om luchtig te lezen. Het hoofdpersonage is goed uitgewerkt, maar dit geldt niet voor de andere personages. Dit is niet storend voor het verhaal, maar indien je een boek wilt waar alles perfect is uitgewerkt, is dit niet wat je zoekt. Verder zijn er soms een aantal gebeurtenissen langdradig beschreven, maar over het algemeen is dit ook een vlot te lezen boek.

3 weergaven0 opmerkingen