Recensie Het Libby Garrett project

Titel: Het Libby Garrett project

Auteur: Kelly Oram

Uitgeverij: De Fontein

Pagina's: 317

Libby is verslaafd aan haar vriend Owen, het is zelfs zo erg dat ze niet wil zien dat hij haar gebruikt. Ze is helemaal veranderd en begint haar vrienden slechter te behandelen. Haar vrienden uit de bètaclub willen de oude Libby terug en vinden dat ze het twaalfstappenprogramma van een afkickproces moet doorlopen. Als begeleider van dit proces wordt Adam gekozen, iemand die in hun favoriete koffietent werkt, maar ook iemand die al jaren verliefd is op Libby.

ht libby garrett project kelly oram

Het Libby Garrett project is het vervolg op Het Avery Shaw experiment, maar dit boek is ook apart te lezen, al krijg je dan wel te maken met spoilers van het eerste deel. Libby hebben we in het eerste boek leren kennen, maar bleef hier redelijk veel op de achtergrond. Hier leren we haar en haar humor echt kennen. Daarbij komt nog een nieuw personage om te leren kennen, Adam. Beide personages hebben hun problemen en dit wordt op een goede manier in het verhaal geweven. Je wordt je bewust van deze problemen, maar tegelijkertijd blijft het een boek vol humor.

Door de dosis humor en de redelijk stereotype personages, leest het boek heel vlot. Je bent vanaf het begin mee met het boek en blijft dit tot aan de laatste pagina. Het enige dat ik miste was de wetenschappelijke draad doorheen het verhaal. Dit komt omdat Libby, net zoals Avery in het vorige boek, een echte nerd is en er wordt dan verwacht dit terug te zien in haar leven.

Veel diepgang heeft dit verhaal niet, maar dat neemt niet weg dat het een aangenaam boek is om te lezen. De voorspelbaarheid en vlotte schrijfstijl maken dat dit boek ideaal is om te ontspannen.