top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Het geheime genootschap

Titel: Het geheime genootschap

Auteur: Sarah Penner

Uitgeverij: HarperCollins

Pagina's: 350

Sterren: 4


Lenna heeft nooit in geesten geloofd. Maar wanneer haar zus wordt vermoord en er drie maanden later nog altijd geen spoor van de dader is, besluit Lenna het onbekende te omarmen. Ze gaat naar Frankrijk om in de leer te gaan bij Vaudeline D’Allaire, iemand die wereldwijd bekendstaat om haar talent om geesten van moordslachtoffers op te roepen en zo de identiteit van de daders vast te stellen.

het geheime genootschap sarah penner

Wanneer Vaudeline naar Engeland gaat om een moord op te lossen, gaat Lenna mee. Ze komen terecht bij een geheim genootschap bestaande uit machtige mannen. Langzaam komen ze meer te weten over het mysterie van deze moord, maar ze lijken er zelf ook in verstrikt te geraken.


De achterflaptekst maakte mij meteen nieuwsgierig, want dit zou een roman zijn waar moord en geesten een rol in zouden spelen. De inhoud heeft niet teleurgesteld. Het verhaal is een soort detective met een paranormale kant. Ik ben zelf niet voor enge boeken, maar ondanks dat geesten en seances een rol spelen in het boek, is het niet eng.


Het grootste gedeelte van het verhaal gaat over het ontrafelen van het moordmysterie. Je zoekt zelf mee naar wat er gebeurd is en de spanning bouwt mee op. De plottwists tussendoor zorgen ervoor dat je wilt blijven doorlezen tot het verrassende einde.


Het verhaal wordt verteld vanuit twee personages, Lenna en Mr Morley. Ik lees wel vaker boeken met meerdere perspectieven, maar bij dit verhaal moest ik toch even wennen want de schrijfstijl was verschillend bij de twee personages. De hoofdstukken vanuit Lenna zijn geschreven in de derde persoon (hij/zij-vorm), maar die van Mr Morley vanuit de eerste persoon (ik-vorm). Waarom de auteur hiervoor heeft gekozen begrijp ik niet, maar deze verandering vond ik niet zo prettig lezen.


Hoewel het voor mij wennen was aan de schrijfstijl van ‘Het geheime genootschap’, vond ik het zeker een aanrader. Het verhaal neemt je mee naar het Victoriaanse Engeland waar je mee het mysterie rond een moord probeert op te lossen.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page