Recensie Herinneringen aan hem

Titel: Herinneringen aan hem

Auteur: Colleen Hoover

Uitgeverij: Zomer & Keuning

Pagina's: 352

Kenna komt net terug uit de gevangenis, nadat ze haar straf van vijf jaar heeft uitgezeten. Ze gaat terug naar de plaats waar alles misging. Daar woont namelijk haar dochter, die ze nooit heeft mogen ontmoeten. Kenna hoopt dat ze een rol in haar leven kan spelen, maar iedereen wilt haar weghouden van haar dochter. Ze ontmoet Ledger, iemand die haar verleden en haar dochter kent. Ze krijgen een band en Ledger begint begrip te tonen voor haar. Hij voelt zich schuldig omdat zij haar dochter niet kan ontmoeten en tegelijkertijd heeft hij het gevoel dat hij de mensen van wie hij houdt verraad.

Reminders of him colleen hoover

Toen ik aan dit boek begon, had ik geen idee wat ik kon verwachten. Dit is namelijk het eerste boek van Colleen Hoover dat ik heb gelezen. Ik snap nu eindelijk waarom haar boeken zo populair zijn, dit boek is zo aangrijpend.

Je leest het verhaal vanuit twee standpunten. Kenna, iemand die haar vriend is verloren tijdens een ongeluk en iemand die haar kind meteen na de geboorte moest afstaan. Het enige dat ze wilt is deel uitmaken van haar dochters leven. Je leest ook vanuit Ledger, iemand die zijn beste vriend is verloren en hiervoor Kenna altijd als schuldige zag. Maar dan leert hij haar beter kennen en komt hij erachter dat ze toch niet dit monster is als hij altijd dacht, terwijl iedereen in zijn omgeving hier nog wel van overtuigd is. Deze twee personages zijn zo verschillend, maar ook zijn ze allebei begrijpbaar. Echt heel knap hoe de auteur alle emoties zo duidelijk heeft weergegeven.

Ook was er een kleine hoeveelheid spanning aanwezig in het verhaal, wat niet meteen verwacht wordt bij dit genre. Je wilt gewoon weten wat er precies is gebeurd in het verleden en of Kenna ooit haar dochter zal zien.

Verder leest het verhaal ook heel vlot. Er zijn geen overbodige beschrijvingen aanwezig, alleen wat noodzakelijk is voor het verhaal. De personages zijn realistisch en laten je toe om je in te leven. Dit samen met het beetje spanning, maakt dat het boek te snel uit is.

Dit boek is zeker een aanrader, het is zo mooi geschreven en uitgewerkt dat het verhaal je niet meer loslaat.

9 weergaven0 opmerkingen