top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Een van ons is terug

Titel: Een van ons is terug

Auteur: Karen M. McManus

Uitgeverij: Van Goor

Reeks: Een van ons liegt 3

Pagina's: 332

Sterren: 3


Een aantal maanden na de gebeurtenissen uit ‘Eerlijk duurt het langst’ verschijnt er een mysterieuze tekst op een billboard in Bayview: “Tijd voor een nieuw spel, Bayview. Er is maar één regel.” Aangezien er verder niet veel gebeurt, wordt er gedacht dat dit een slechte grap is. Maar wanneer Phoebe verdwijnt, stort de Bayview Crew zich op een nieuw mysterie en lijkt er misschien toch meer achter de boodschap op het billboard te zitten. Maar wat is de bedoeling en waarom is Phoebe het slachtoffer? En alsof dit nog niet genoeg problemen geeft, komt er ook nog een oude bekende terug.

een van ons is terug karen mcmanus

Dit boek is het vervolg op ‘Een van ons liegt’ en ‘Eerlijk duurt het langst’, waarbij we weer kunnen lezen over alle personages van de vorige boeken. Ik vond het wel leuk om weer te kunnen lezen over deze geliefde personages, maar helaas vond ik dit boek geen grote toevoeging aan de reeks.


Het boek bevat naar mijn gevoel te weinig nieuwe informatie, er komt dan ook redelijk veel herhaling van de vorige delen in voor en het duurt even voordat de spanning naar boven komt. Er lijkt ook veel minder te gebeuren dan in de andere boeken, maar er wordt dan wel meer aandacht besteed aan hoe het nu gaat met de personages. Ik had dan ook verwacht dat er een echt gesloten einde zou zijn, maar dit miste ik helaas ook.


Het kwam voor mij over alsof het mysterie wat meer naar de achtergrond verdween. Dit was jammer aangezien het wel een goed mysterie met een verrassende plot is, zoals we gewend zijn van Karen McManus. Als dit een boek was met nieuwe personages denk ik dat het beter tot uiting gekomen was.


Vooraan in het boek staat een lijst met de personages en daar staat kort bij wie ze zijn. Dit is een goede toevoeging want als het al even geleden is dat je de vorige boeken hebt gelezen, kan je hierdoor makkelijker starten met lezen. Ook kan je tijdens het lezen even terugkijken als de vele personages verwarrend worden, al had ik hier zelf geen last van.


Het grootste pluspunt aan dit boek vond ik dat er korte hoofdstukken met flashbacks inzaten. Deze waren heel interessant om te lezen en geven je ook een nieuwe kijk op bepaalde gebeurtenissen.


Een van ons is terug is het slot van de trilogie, ook al las het niet als een slotdeel. Het is leuk om nog eens over de gekende personages te lezen, maar ik had het gevoel dat de auteur zoveel over de personages wou schrijven waardoor de spannende verhaallijn naar de achtergrond verdween.


11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page