Recensie Een melodie uit de diepte

Titel: Een melodie uit de diepte

Auteur: Maya A. Miller

Uitgeverij: Books by candlelight

Pagina's: 234

Alec helpt een meisje dat wordt lastiggevallen. Hij leert haar beter kennen en hij kan niet stoppen met aan haar te denken. Maar dan verdwijnt ze plots en alle sporen leiden naar de zee. Het meisje, Lorelai, is namelijk een zeemeermin. Een die zich niet aan de regels van haar volk wilt houden. Ze wilt vrij zijn, maar dit brengt gevaar met zich mee.

een melodie uit de diepte maya a miller

Het verhaal bevat elementen die doen denken aan ‘De kleine zeemeermin’. Maar dit zijn een paar kleine verwijzingen, het verhaal zelf is er niet echt mee te vergelijken. Als je van sprookjes houdt, zijn deze verwijzingen leuk om over te lezen. Maar ook als je niets met sprookjes hebt, maar wel van een YA fantasy houdt, is dit zeker een goed verhaal.

De auteur heeft een fijne schrijfstijl, het verhaal heeft een goed tempo en wordt nooit saai. Hoewel ik dit boek een YA fantasy zou noemen, bevat het ook romantiek, voldoende spanning en een paar actuele thema’s. Dit samen maakt het een vlot te lezen boek, dat je makkelijk in een dag uitkrijgt.

Het verhaal wordt verteld vanuit meerdere perspectieven. Dit zorgt ervoor dat je de volledige wereld goed leert kennen. Helaas had ik hierdoor ook het gevoel dat de personages vlak bleven, ze groeiden niet in het verhaal. Ook ging het soms wat te snel, twijfels of angst leken niet echt voor te komen. Daardoor kwamen ze ook niet altijd even realistisch over en was inleven wat moeilijker.

Een melodie uit de diepte is een vlot te lezen zeemeerminnen verhaal. Ideaal voor sprookjesliefhebbers, maar ook gewoon een leuk boek om te ontspannen.

5 weergaven0 opmerkingen