top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Droog water

Titel: Droog water

Auteur: Maxime Paredis

Uitgeverij: Phoenix books

Pagina's: 390

Sterren: 3


Alexandra krijgt een geheimzinnige envelop toegestuurd. Als ze deze opent, ziet ze verschillende krantenknipsels over twee recente moorden en een foto van haar zus, die acht jaar eerder verdronken is. Waarom krijgt ze dit? Is dit een grap of wilt iemand haar iets duidelijk maken? Samen met haar vriend Lars gaat ze op onderzoek uit.

droog water Maxime Paredis

In het verhaal volgen we Alexandra tijdens haar zoektocht naar de waarheid. Hoewel ze de politie heeft gecontacteerd, gaat ze toch zonder hun hulp op zoek naar informatie. Dit zorgt ervoor dat er genoeg spannende momenten in het boek voor komen, maar tegelijkertijd had ik mijn twijfels aan hoe realistisch dit is. In plaats van dat ze de politie hun werk laat doen, zoekt ze zelf soms het gevaar op. Het kan natuurlijk dat iemand dit doet in zo’n situatie maar toch kon ik het me niet goed voorstellen.


Af en toe lezen we een hoofdstuk vanuit de dader, dit was een goede toevoeging aan het verhaal. Het helpt mee aan de spanningsopbouw en als een van deze hoofdstukken komt denk je meteen “Wat gaat er nu gebeuren?”


Pas tijdens het einde van het verhaal kwam ik te weten wat er echt gebeurd was.

Doorheen het boek begin je al een idee te vormen van wie het gedaan kan hebben en hoe, maar je wordt regelmatig op een nieuw spoor geleid en uiteindelijk was het toch een verrassend einde.


Droog water is een spannende thriller die je tot het einde mee laat denken wat er gebeurd is. Hoe realistisch de personages zijn kan ik niet goed aan uit, maar de verhaallijn zelf was zeker de moeite waard.

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page