top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Drakenhart

Titel: Drakenhart

Auteur: Nanouk Kira

Uitgeverij: Uitgeverij Macc

Reeks: Drakenhart 1

Pagina's: 327

Sterren: 3,5


Durégo is in Dremséa om een drakendoder te worden. Dit is namelijk wat zijn familie van hem verwacht. Wanneer hij bijna zijn titel krijgt, wordt de dochter van de stadsheer ontvoerd. Durégo gaat naar haar op zoek, maar hij komt erachter dat het geen gewone ontvoering is. Hij moet een aantal vreemde opdrachten doen om haar vrij te krijgen, maar het voelt voor hem steeds meer alsof hij ook een gevangene is.

Drakenhart Nanouk Kira

Het boek begon redelijk verwarrend. Er worden termen gebruikt, drekar, Eron, … waar ik aan moest wennen, maar die later wel duidelijk werden. Ook zijn de namen van de personages en plaatsen niet de standaard namen, wat het voor mij al moeilijker maakt deze te onthouden. Wel passen deze unieke namen in de wereld die er gecreëerd wordt, want deze wereld is niet de wereld zoals wij het kennen.


Gelukkig was ik na een paar hoofdstukken gewend aan de namen en woorden en kon ik me focussen op de verhaallijn en de wereld. De gecreëerde wereld vond ik heel origineel. Er komen wezens in voor waar ik nog nooit van had gehoord en draken worden hier ook voorgesteld als wilde dieren, niet de schattige of soms menselijke wezens die je regelmatig terugvindt in boeken of films.


Ik was na een aantal hoofdstukken echt mee met het verhaal en wou niet stoppen met lezen. De spanning, actie, de goede menselijke personages en de mysterie waren de reden hiervoor. Helaas had ik het gevoel dat het boek veranderde van verhaal. Het volgt allemaal wel, maar vanaf twee derde van het boek was er veel meer focus op de relatie van Durégo en zijn vader en de spanning die hierbij komt kijken. De echte actie miste ik hier.


Drakenhart is een boek met goed uitgewerkte realistische personages dat je meeneemt naar een nieuwe wereld. Ik wil hier zeker meer over lezen en ben dus benieuwd naar het vervolg.


2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page