top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie De zomer waarin alles veranderde

Titel: De zomer waarin alles veranderde

Auteur: Jenny Han

Uitgeverij: Moon

Reeks: Zomer trilogie 1

Pagina's: 256

Sterren: 2,5


Belly gaat al heel haar leven lang elke zomer naar het strand. Hier heeft ze vakantie samen met haar moeder en broer en samen met de beste vriendin van haar moeder en haar twee zonen. Tijdens de zomer dat Belly 16 wordt, veranderd alles.

recensie De zomer waarin alles veranderde Jenny Han

Het verhaal speelt zich af tijdens de zomer dat Belly zestien zal worden, maar er zijn regelmatig hoofdstukken van eerdere jaren. Boven deze hoofdstukken staat aangegeven welke leeftijd Belly op dat moment had. Ondanks dat het aangegeven staat, is het toch ingewikkeld om te lezen doordat er zo vaak een flashback in voor komt. Ook kan je tijdens het lezen niet echt het verschil zien tussen “heden” en verleden. Het gedrag van Belly in deze flashbacks is zo goed als hetzelfde, terwijl ik toch zou verwachten dat ze op haar vijftiende anders is dan op haar twaalfde. Door alle hoofdstukken uit het verleden duurt het in het begin toch een tijd voordat je in het verhaal zit. Pas tegen de helft van het boek zat ik in het verhaal. De eerste helft gebeurd niet veel en is om elk hoofdstuk een flashback.

Het verhaal is in het algemeen eens stereotiep liefdesverhaaltje, niets bijzonders. Het gaat over Belly en haar verliefdheden. Natuurlijk was er ook een driehoeksverhouding aanwezig, wat zeker niet kan ontbreken bij zo’n stereotiep verhaaltje.


Ik irriteerde mij veel aan Belly, ik kon mij totaal niet vinden in haar karakter. Ik vond haar veel te egoïstisch overkomen.


De zomer waarin alles veranderde is het eerste deel van een zomerse trilogie. Jammer genoeg was dit boek niets voor mij. Het eerste deel vond ik totaal niet interessant en te ingewikkeld gemaakt door de vele flashbacks. Veder was heel het verhaal nogal stereotiep en ik kon me niet inleven in het hoofdpersonage.

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page