top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie De protegé

Titel: De protegé

Auteur: Victor Vergeer

Pagina's: 240

Sterren: 3


Emelie wordt ontvoerd. Omdat ze de dochter van een succesvolle zakenman is denken haar ontvoerders dat ze wel wat geld kunnen verdienen door losgeld te vragen. Alleen dreigt het gebruikte chloroform Emelie fataal te worden. Op mysterieuze wijze wordt ze gered van het chloroform, maar haar redder kan haar niet laten ontsnappen. Als Emelie haar situatie ineens verandert en het gevaar groter wordt, moet ze er alles aan doen om zichzelf te redden. En haar mysterieuze redder kan haar hier op onverwachte manieren mee helpen.

de protegé victor vergeer

Het verhaal start al meteen. Dit maakte dat de eerste hoofdstukken ingewikkeld waren omdat er ineens redelijk veel namen zonder al te veel uitleg voorbij komen. Na een paar hoofdstukken werd alles gelukkig duidelijk en vanaf dat moment zat ik echt in het verhaal.


Wat voor genre dit boek is weet ik niet goed, het bevat namelijk wat spanning, maar ook een dosis fantasy. Dat het genre voor mij niet duidelijk is, betekent niet dat het niet goed is want ik hield van deze combinatie.


Het verhaal speelt zich deels af in de kelder waar Emelie gevangen gehouden wordt, en deels op een andere plaats. Voor mij mocht deze afwisseling iets vaker voorkomen omdat er vooral werd gefocust op de tweede locatie, terwijl de kelder voor meer spanning zorgde.


Wat ik jammer vond was dat Emelie vaak te perfect overkwam. Dit maakte het wat moeilijk om me in te leven in haar want niemand is zo perfect.


Ik denk dat dit boek vooral is aan te raden aan iedereen die zowel van thrillers als van fantasy houdt. Hoewel er een paar zaken nog niet perfect zijn aan dit boek, vond ik het toch leuk om te lezen. Ik kijk uit naar meer.

2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page