Recensie De logé

Titel: De logé

Auteur: Nelle Lamarr

Uitgeverij: De Fontein

Pagina's: 348

Tanya is een Britse uitwisselingsstudent die een jaar lang bij de familie Merritt gaat wonen. Ze wilt haar laatste jaar op school in Los Angeles doorbrengen. Voor Nathalie is Tanya een goede afleiding. Ze heeft namelijk haar oudste dochter Anabel verloren. Alleen valt het haar andere kinderen, Paige en Will, op dat Tanya zich vreemd gedraagt. Ze begint steeds meer op Anabel te lijken. Daarom gaan Paige en Will op onderzoek uit en hieruit blijkt dat Tanya niet is wie ze beweert te zijn.

de logé nelle lamarr

De Logé wordt afwisselend verteld vanuit Paige en Nathalie. Dit is aangenaam om te lezen, zeker omdat beide personages totaal anders over Tanya denken. Alleen waren de personages niet echt realistisch. Vanaf het moment dat ze Tanya ontmoeten, heeft Paige al een hekel aan haar en ziet Nathalie alleen maar goede dingen in haar. Deze twee uitersten lijken nergens op gebaseerd en blijven doorheen het verhaal goed zichtbaar. Dat ze een vooroordeel hebben is te begrijpen maar dit was wel heel extreem. Hierdoor was de inleving niet aanwezig.

Behalve hun karakter, is de manier waarop alle personages reageren ook niet geloofwaardig. De manier hoe Tanya zich gedraagt als ze nog maar net in het huis woont lijkt vreselijk, maar niemand lijkt hier echt iets aan te doen. Wanneer er mensen door beginnen krijgen dat Tanya misschien niet de uitwisselingsstudent is die ze probeert te zijn, lijkt hier toch niks mee te gebeuren. En hoe de ouders hun eigen kinderen lijken te vergeten, zijn maar een paar voorbeelden die je tegenkomt in het boek.

Wel bevat dit boek een spannende verhaallijn en is het vlot te lezen. Door de korte hoofdstukken en opbouwende spanning vlieg je door het verhaal. Je wilt weten wie Tanya is en wat haar bedoelingen zijn. Doorheen het boek krijg je af en toe wat informatie die je toelaten mee te zoeken naar antwoorden. Het verhaal bouwt op naar de onverwachte plottwist waar je vanaf het begin op zat te wachten.

De Logé is een heel spannend maar ongeloofwaardig verhaal. Ik heb me geërgerd aan de personages maar kon door de spanning niet stoppen met lezen.

7 weergaven0 opmerkingen