Recensie De logé

Titel: De logé

Auteur: Heather Gudenkauf

Uitgeverij: HarperCollins

Pagina's: 335

Sterren: 4,5

Wylie Lark zondert zichzelf af in een afgelegen boerderij om daar ongestoord aan haar nieuwe boek te werken. Maar dan barst er een sneeuwstorm los en tijdens deze storm vindt ze een jongetje in de sneeuw voor haar huis. Wie is deze jongen? En waar komt hij vandaan? Wylie waagt zich dan toch een weg door de sneeuw in de hoop om antwoorden te vinden. Maar ze komt erachter dat het jongetje niet de enige is die zich tijdens deze storm buiten bevond.

de loge heather gudenkauf

Dit is het verhaal dat je verwacht te lezen aan de hand van de achterflaptekst. Ik was dan ook verbaasd dat dit maar een van de drie verhaallijnen was. De hoofdstukken vanuit Wylie worden afgewisseld door hoofdstukken vanuit een onbekend meisje en hoofdstukken die zich afspelen in het verleden.

In het verleden lezen we over twee vriendinnen, Josie en Becky die bij elkaar logeren. Hoewel de avond geweldig begon, eindigde deze in een afschuwelijke misdaad.

Deze verhaallijnen worden al vanaf het begin van het boek afgewisseld en dit maakt dat het begin wat ingewikkeld is. Je moet alle personages leren kennen en onthouden uit welke verhaallijn deze komen. Gelukkig zijn er niet al te veel personages en staat er duidelijk aangegeven over welke verhaallijn een hoofdstuk gaat, waardoor het uiteindelijk toch goed uit elkaar te houden is.

Als je eenmaal in het verhaal zit, zijn deze wisselende perspectieven soms ook een nadeel. Een aantal hoofdstukken eindigen met een cliffhanger en dan wil je niets liever dan verder lezen. Maar eerst moet je over een andere verhaallijn lezen, die wederom veel te spannend eindigt. Dit houdt de spanning er goed in en zorgt er wel voor dat je het boek veel te snel uit hebt, maar tegelijkertijd moet je geduld hebben omdat je meerdere verhalen door elkaar leest.

Tijdens het lezen zat ik na te denken over wat de link tussen de verhaallijnen kon zijn. Ik had wel een paar vermoedens, maar wat had ik het mis. De auteur laat langzaam aan informatie komen over hoe het werkelijk zit en wanneer je dan wederom denkt het te weten, komt er een volgende onverwachte wending.

De logé maakt van drie spannende verhalen, een geweldig spannend, onvoorspelbaar boek dat je het liefst in een keer uitleest!

7 weergaven0 opmerkingen