Recensie De Koningsspelen - Vallen

Titel: De Koningsspelen - Vallen

Auteur: Mary van de Kerkhof

Uitgeverij: Boekscout

Reeks: De Koningsspelen 1

Pagina's: 249

Sterren: 4.5

Arabelle is een zeventienjarige prinses. Ze is eraan gewend dat alles wat ze doet wordt vastgelegd door de media, waar ze niet altijd even gelukkig van wordt. Ze vindt het dan ook niets als haar oom, de koning, wilt dat ze meedoet aan de Koningsspelen. Dit is een wedstrijd waar prinsen en prinsessen van het hele continent aan meedoen en waar ze zich moeten bewijzen als jonge vorst. Dit houdt niet alleen in dat ze verschillende moeilijke opdrachten moeten volbrengen, maar ook dat ze continu rekening moeten houden met de camera. Maar het is bekend dat sommige deelnemers ver gaan om te winnen, wie is er nog te vertrouwen?

De koningsspelen vallen mary van de kerkhof

Doorheen het verhaal volgen we Arabelle. Ze is een aangenaam personage om over te lezen en dit komt grotendeels doordat er veel info over haar wordt gegeven. Hoe ze met anderen omgaat, hoe haar familie is, haar mening over bepaalde onderwerpen en nog veel meer. Dit maakt dat je je goed in haar kan inleven en dat je al haar keuzes doorheen het boek begrijpt.

Toen ik las waar het boek over ging, had ik een redelijk spannend verhaal verwacht. Dit bleek niet zo te zijn, maar toch vond ik het een fijn boek om te lezen. Het deed me denken aan de reeks ‘De selectie’ want het gaat over koningshuizen, drama en rivaliteit. Maar tegelijkertijd geeft het ook een beeld van een jonge vrouw die probeert uit te zoeken wie ze is, terwijl ze onder grote druk staat van haar familie en de media.

Het enige dat ik wat miste was meer uitleg over de wereld waarin het verhaal zich afspeelt. Aan de namen van de verschillende landen kom je er al achter dat het niet om de wereld gaat zoals wij die kennen, maar veel meer informatie krijg je hier niet over in het begin. Veel later in het boek wordt wel kort iets gezegd over dit onderwerp, maar dit mocht toch nog langer zijn. Hoewel het geen invloed heeft op het verhaal zelf, hoop ik toch dat we er meer over te weten komen in het volgende boek.

De Koningsspelen - Vallen is een verhaal waar ik zeker van genoten heb. Het was niet helemaal wat ik verwacht had, maar toch kon ik niet stoppen met lezen omdat ik zo nieuwsgierig was hoe het verder zou gaan. Ik kijk er dan ook naar uit om het tweede boek te gaan lezen.

1 weergave0 opmerkingen