top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie De ijzige verloofde

Bijgewerkt op: 13 jun. 2021

Titel: De ijzige verloofde

Auteur: Christelle Dabos

Reeks: De Spiegelpassante 1 Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Aantal pagina's: 523

Aantal sterren: 4



De ijzige verloofde is het eerste deel van de Spiegelpassante-reeks van Christelle Dabos. Aangezien het boek al vergeleken wordt met Harry Potter, had ik grote verwachtingen.

Het eerste dat mij opviel aan dit boek was de prachtige cover. Door naar de cover te kijken kwam ik al in een fantasierijke sfeer, waardoor je al een klein beetje in het verhaal komt.


De boekenhamsteraar recensie boek de ijzige verloofde christelle dabos

Het verhaal speelt zich af in een wereld die bestaat uit verschillende arken. Ophelia komt van de ark Anima, waar iedereen familie is van elkaar. Ze heeft unieke gaven, ze kan voorwerpen lezen en ze kan door spiegels reizen. Op Anima leeft ze een rustig leven totdat ze wordt uitgehuwelijkt aan Thorn, een bewoner van de ark Pool. Door dit huwelijk moet ze dus naar Pool verhuizen en ze komt erachter dat het hier heel anders is dan op Anima. Zo zijn er hier verschillende clans en niet iedereen komt goed overeen. Haar verloofde bijvoorbeeld, is bij niet veel mensen geliefd, waardoor ze niet niemand kan vertrouwen.


In het begin moest ik mijn volledige aandacht bij het boek houden, want anders was ik snel de draad kwijt. Er wordt heel veel uitgelegd, waardoor het verhaal nogal traag op gang komt. We krijgen informatie over hoe de wereld eruit ziet en wie de personages zijn. Al worden de personages nogal oppervlakkig besproken. Deze informatie is natuurlijk nodig om de wereld te begrijpen, maar er worden ook veel beschrijvingen herhaald.


Vanaf de helft van het boek werden deze beschrijvingen minder en kwamen er veel meer dialogen. Hierdoor kon er ook al meer spanning opgebouwd worden, die leidt tot de cliffhanger op het einde van het verhaal.


Ik ben met best hoge verwachtingen aan dit boek begonnen, maar deze verwachtingen waren toch iets te hoog. Daarom geef ik dit boek vier sterren. Ondanks dat het begin traag vooruit ging, heeft de tweede helft dit toch goedgemaakt. Ik kijk al uit naar het tweede deel.

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page