Recensie De gifgave

Titel: De gifgave

Auteur: Rani De Vadder

Uitgeverij: Hamley books

Reeks: De gifgenoten 1

Pagina's: 386

Zaya is een beenderbezweerder en dit heeft ze altijd al geheim kunnen houden. Wanneer ze gewond geraakt zorgt haar paarse bloed er voor dat de gifgenoten haar kunnen vinden. Ze nemen Zaya mee zodat ze haar de transformatie tot gifgenoot kunnen laten ondergaan. Dit wilt Zaya niet, maar wat voor keus heeft ze als ze kan kiezen tussen gifgenoot worden of sterven.

De gifgave rani de vadder

Het boek heeft twee hoofdpersonages, Zaya en Asper, die hard verschillen maar tegelijkertijd toch veel met elkaar gemeenschappelijk hebben. Je volgt hun acties, leert ze kennen en leeft met ze mee.

Ook de wereld waarin het zich afspeelt is mooi uitgewerkt, zowel omgeving als de slangen. De cover alleen al maakt duidelijk dat slangen een rol zullen spelen in dit boek en maakt ook meteen nieuwsgierig naar hoe dit precies verwerkt zal worden. Dat het de auteur is gelukt om zo’n eng dier toch op een goede manier in het verhaal heeft gekregen is echt knap.

Het enige waar ik niet volledig bij mee was, was de magie die de beenderbezweerders en gifgenoten hebben. Het is niet helemaal duidelijk tot wat ze precies in staat zijn. Kunnen ze alles wat je je maar kan bedenken of zit er een limiet op hun kracht? Dit is niet storend voor het verhaal, maar zou wel leuke extra informatie zijn geweest. Maar dit kan natuurlijk nog in de volgende delen duidelijker worden.

De spanning is ook goed verdeeld in het verhaal. In het begin is het heel spannend zodat je zeker door wilt lezen. Daarna wordt het wel iets minder, maar komt de informatie van deze wereld op je af dus is het juist fijn om dan niet van de ene spannende gebeurtenis naar de andere over te gaan. Tegen het einde toe bouwt het weer goed op, tot de cliffhanger op het einde van het verhaal. Ik kan niet wachten op deel 2.

5 weergaven0 opmerkingen