top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie De executie

Bijgewerkt op: 1 sep. 2022

Titel: De executie

Auteur: Danielle Bakhuis

Uitgeverij: Best of YA

Pagina's: 246

Sterren: 4


In deze toekomstige wereld worden mensen al bij de kleinste misdaad veroordeeld tot de doodstraf. Jongeren willen ze nog een kans geven en die kunnen ze krijgen tijdens de executie. Vijf jongeren hangen in kooien boven een afgrond tijdens de live show. Het publiek kan stemmen op hun favoriet en de rest valt een voor een naar beneden.

De executie Danielle Bakhuis

Ik vind dystopische boeken altijd wel leuk om te lezen, en dit boek gaf een origineel beeld van de toekomstige samenleving. Hoewel er niet op detail wordt ingegaan, krijg je toch een algemeen beeld van de regels die daar gelden. Echt knap hoe er met dit minimum aan informatie toch een volledige wereld gecreëerd kan worden.


Het boek is opgedeeld in 2 delen. Deel 1 vond ik echt geweldig en was niets op aan te merken! Deel 2 vond ik wat teleurstellend. Ik had het gevoel dat beide delen niet goed op elkaar aansloten, alsof ik twee verschillende boeken aan het lezen was. Ook gebeurt er redelijk veel in dit laatste deel en wordt dit maar snel verwoord. Ik miste de diepgang en volledige uitwerking.


Toch heb ik dit boek binnen een dag uitgelezen en heb ik ervan kunnen genieten.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page