Recensie De eerste gasten in Brightside Cove

Titel: De eerste gasten in Brightside Cove

Auteur: Cathy Bramley

Uitgeverij: Zomer en keuning

Reeks: Brightside Cove 1

Pagina's: 115

Nina heeft er altijd al van gedroomd om actrice te worden en ze heeft al een paar keer een bijrol gekregen. Eindelijk had ze een rol in een populaire serie, maar hier blijkt haar personage in te sterven. Dezelfde dag krijgt ze ook het nieuws dat ze een bepaalde rol die ze heel graag wou niet heeft gekregen. Hierdoor is ze zichzelf niet meer en doet ze een aantal dingen die haar nogal negatief in het nieuws zetten. Ze besluit om weg te gaan uit Londen en naar Devon te gaan. Ze komt hier terug in contact met iemand die ze al heel lang niet meer gezien heeft en beluit om hem te helpen zijn vakantiehuisjes te verhuren. Dit bevalt haar wel, maar wat moet ze met haar droom om actrice te worden na haar blunders.

de boekenhamsteraar recensie boek de eerste gasten in brightside cove cathy bramley

In het verhaal volg je Nina. Ze is een goed bedacht personage en komt realistisch over. Ze heeft haar goede en haar slechte kanten en haar acties zijn begrijpbaar. Als ze haar zelfcontrole verliest en hierdoor een aantal zaken doet die haar negatief in het nieuws brengen, krijg je als lezer medelijden met haar. Door de uitwerking van de gebeurtenissen is het heel begijpbaar waarom ze zo reageert en dit maakt haar alleen maar realistisch. Ook komen er een aantal andere personages in voor. Theo is een oude bekende van Nina en ook hij wordt goed uitgewerkt en maakt zelfs een mooie evolutie door in het verhaal.

De omgeving van Brightside Cove wordt heel goed omschreven. Tijdens het lezen kan je je zo inbeelden dat je daar bent zonder hier pagina’s lange beschrijvingen van nodig te hebben. Een goede schrijfstijl dus.

de eerste gasten in brightside cove cathy bramley

De eerste gasten in Brightside Cove is het eerste deel van een vierdelige reeks die echt perfect is om even ontspannend te kunnen lezen. Doordat het boek niet al te dik is en de auteur een vlotte schrijfstijl heeft, is het boek ook snel uit. De personages zijn realistisch, wat ervoor zorgt dat je je makkelijk kan inleven. Ik kijk er zeker naar uit om het tweede deel te lezen.

7 weergaven0 opmerkingen