Recensie De dievenspelen

Titel: De dievenspelen

Auteur: Kayvion Lewis

Uitgeverij: Harper Collins

Reeks: Dievenspelen 1

Pagina's: 368

Sterren: 5

Rosalyn Quest is deel van een legendarische dievenfamilie. Al van kleins af aan is ze opgevoed door haar moeder om een zo goed mogelijk dievegge te zijn. De belangrijkste regel die ze heeft geleerd: vertrouw niemand. Hoewel haar moeder wilt dat ze ook een dief wordt, wilt Rosalyn toch even iets anders doen en een normaler leven leiden. Maar dan wordt haar moeder ontvoerd. De enige manier om haar terug te krijgen is door de Dievenspelen te winnen. Hier moet ze het opnemen tegen de beste dieven van de wereld in een wedstrijd die dodelijk kan zijn.

Thieves' gambit De dievenspelen Kayvion Lewis

Het boek wordt beschreven vanuit één perspectief, dat van Rosalyn. Ze reageert realistisch op dingen, oke soms maakt ze een domme beslissing maar dat maakt haar juist zo echt, en je ziet haar evolueren. Dit maakt haar een aangenaam personage om over te lezen en het inleven gaat vanzelf.

Behalve Rosalyn zijn er nog andere personages aanwezig. In het begin was het moeilijk ze uit elkaar te houden, maar een aantal hoofdstukken verder was dit al geen probleem meer. Veel weten we niet over de anderen, maar dit moet ook niet. Het hoort bij het verhaal dat ze een mysterie zijn. Dit helpt ook mee aan de spanning, want je weet nooit hoe iedereen reageert.

De spanning is ook goed aanwezig doorheen het boek. Vanaf het eerste hoofdstuk begint dit al en het blijft de hele tijd aanwezig. Regelmatig komt de spanning goed naar voren, maar tussendoor wordt het ook wat minder, wat aangenaam is om te lezen. Tegen het einde van het boek bereikt de spanning een hoogtepunt en zorgt ervoor dat je niet kan wachten op het vervolg.

Verder is het verhaal geschreven in een vlotte schrijfstijl. De korte hoofdstukken helpen hieraan mee. Deze schrijfstijl, samen met het aangename hoofdpersonage en de spanning, maken dat dit boek te snel uit is.

2 weergaven0 opmerkingen