top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Recensie Cursed Crowns

Titel: Cursed crowns

Auteurs: Catherine Doyle & Katherine Webber

Uitgeverij: Harper Collins

Reeks: Twin Crowns 2

Pagina's: 444

Sterren: 5


Wren en Rose zijn beide koningin geworden, maar niet iedereen is blij dat hun koninginnen heksen zijn. Rose wilt proberen de onrust te beperken door een koninklijke rondreis te maken. Wren ziet dit niet zitten, ze kan niet stoppen met denken aan de ontvoerde Banba. Dus terwijl Rose begint aan de rondreis, reist Wren naar het koude noorden om haar grootmoeder te redden.


cursed crowns catherine doyle en ketherine webber

Het was even geleden dat ik het eerste boek, Twin Crowns, gelezen heb. Hierdoor was het begin toch wel ingewikkeld. Gelukkig komen er tussendoor kleine stukjes herhaling, zodat ik na een aantal hoofdstukken weer terug in het verhaal zat.


De hoofdstukken worden wederom afwisselend verteld vanuit Rose en Wren. Doordat de zussen elk hun eigen reis maken, kan het soms wel aanvoelen als twee aparte verhalen. Gelukkig heb ik dit gevoel niet al te vaak gehad, want ondanks de verschillende personages en omgevingen, kwamen de verhalen regelmatig mooi samen.


Ook zijn beide perspectieven leuk om over te lezen. In het vorige boek had ik toch een lichte voorkeur, maar dat is hier niet het geval geweest. De zussen maken allebei dingen mee die spannend en vol avontuur zitten, waardoor je wel verder moet lezen.


Ook blijven de personages evolueren doorheen het boek. In het eerste boek vond ik de evolutie van Rose mooi om over te lezen, maar miste ik dit bij Wren. Dit is nu helemaal goed gekomen. Ook Wren evolueert als persoon, wat haar meer menselijk maakt. Beide zijn goed uitgewerkte, realistische personages.


Cursed crowns is wederom een geweldig YA fantasy boek, en ik ben zeer benieuwd naar het derde deel.


1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page