top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Brightside Cove serie - Cathy Bramley

De Brightside Cove serie geschreven door Cathy Bramley bestaat uit 4 boeken van elk iets meer dan 100 pagina's. Doordat elk boek zo dun is, is deze serie perfect geschikt om luchtig te lezen.


In de reeks volg je actrice Nina. Ze maakt een grote fout tijdens haar carrière, ze probeert de schade te bepreken door naar Devon te gaan. Hier komt ze een oude bekende tegen, Theo. Theo had samen met zijn vrouw Kate een aantal oude vakantiehuisjes gekocht om te renoveren en deze daarna te verhuren. Kate blijkt weg te zijn en Theo bleef dus alleen achter. Nina gaat Theo proberen te helpen de vakantiehuisjes te renoveren en zo ook zijn huwelijk te redden.


In al deze boeken is Nina het hoofdpersonage. Ze begon voor mij als een goed uitgewerkt realistisch personage, maar ik vond haar steeds minder realistisch worden. Ze lijkt een "te goed" personage te worden, te perfect. Persoonlijk stoorde ik mij hier soms aan omdat er niemand zo perfect is. Dit gevoel van te perfect vond ik ook in een aantal andere zaken terug tijdens het lezen. De auteur leek een te ideale wereld te creëren. Ondanks dat het onrealistisch overkwam, past het wel bij het genre feelgood.


Er komen niet zo heel veel personages voor in de boeken, wat ervoor zorgt dat het zeker niet ingewikkeld wordt. Wel was het jammer dat niet alle personages even goed uitgewerkt werden en niet in elk boek even belangrijk waren. Zo zijn er personages die in een bepaald boek een grote rol hebben en in de volgende delen bijna niet meer voorkomen.


Over het algemeen vond ik het tweede en het derde boek iets minder dan het eerste en laatste boek. Dit komt omdat in het eerste en laatste deel het meeste gebeurt. Bij de andere twee delen gebeurde er maar weinig waardoor een aantal hoofdstukken langdradig overkwamen. Wel hadden alle vier de delen een zomerse vakantie sfeer, wat een vrolijk gevoel meegeeft. Dit gevoel beschouw ik toch als het belangrijkste voor dit genre en dus is het zeker een geslaagde reeks.


Deze hele reeks zou ik beoordelen met 3 sterren. Het zijn perfecte boeken om te ontspannen, niets ingewikkelds en vlot te lezen. Ook geven ze een leuk, zomers gevoel mee. De reeks is dus zeker een geslaagde feelgood.



19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page