top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Boekenupdate mei

Het leek me wel leuk om een overzicht bij te houden van mijn gelezen boeken per maand en in het kort mijn mening erover.


Gelezen


Hoewel mei een redelijk drukke maand was, heb ik toch nog een paar boeken kunnen lezen. Een aantal goede boeken en een minder goed. Ondanks dat ben ik toch tevreden van mijn gelezen lijst.


De pijn die wij verbergen

****

Dit boek is niet een boek dat ik snel zou kiezen in een winkel, omdat ik meer van fantasy en thriller ben. Toen ik zag dat er van dit boek een TikTok tour georganiseerd werd en ik mee mocht doen, wou ik dit toch lezen omdat ik tegenwoordig meer genres probeer te ontdekken en ik het ook wel eens leuk vind om iets anders te lezen. Ik ben zo blij dat ik dit boek heb mogen lezen! Er komen zoveel belangrijke onderwerpen in het verhaal voor, die op een mooie manier erin zijn verwerkt. Tegelijkertijd leef je zoveel mee met de personages dat je niet kan stoppen met lezen. Kortom, dit boek heeft me echt verbaasd en is echt een aanrader!


Amarant

****

Het concept van dit boek was tegelijkertijd zo goed en zo afschuwelijk. Dit boek is ook echt een aanrader, maar alleen als jij voldoende tijd hebt om te lezen. Er gebeurd zoveel dat als je stopt met lezen, je eerst terug na moet denken wat er gebeurd was.


Moord in de bosvilla

**'

Toen ik de korte inhoud van dit boek las, was ik direct geïnteresseerd. Een moord en een unieke relatie tussen mensen sprak me wel aan in dit boek. Helaas heb ik het genre van het boek verkeerd begrepen. Hoewel dit boek op verschillenden websites staat beschreven als thriller, is dit een roman. Dit genre is helaas niet voor mij weggelegd en daarom heb ik het maar zo weinig sterren gegeven.


Het hart van de Sahara

***'

Ik zag een tijd terug een oproep om dit boek te recenseren en dit leek me wel leuk. Helaas heb ik het tussendoor zo druk gehad dat de enige boeken die ik kon lezen boeken voor blogtours waren. Eindelijk ben ik dan aan dit boek toegekomen en het was binnen drie dagen uit! Eenmaal in het verhaal kon ik niet meer stoppen. Dat het boek zich in een andere omgeving dan gewoonlijk afspeelt vond ik een van de grootste pluspunten van dit boek!


Alle beoordelingen zijn op 5 sterren. Een ' betekend een halve ster.


Overig boekennieuws:

  • In mei kwam 'Verguld' van Marissa Meyer eindelijk uit! Ik ben enorme fan van de lunar chronicles en dus kon ik het niet laten haar nieuwste boek meteen te pre orderen vanaf dat die aangekondigd was. Ik kan niet wachten tot het volgende boek in de reeks uitkomt zodat ik beide boeken achter elkaar kan gaan lezen.

  • In mei werden ook de tickets voor het Best of Fantasy event verkocht en gelukkig heb ik een ticket kunnen bemachtigen. Ik kan niet wachten op het event.

  • Verder heb ik besloten meer op mijn blog te plaatsen. Als je al eerder af en toe op mijn blog kwam kijken, zag je dat hier alleen recensies op te vinden waren. Dit wil ik veranderen. Ik heb mijn blog namelijk gemaakt om zoveel mogelijk over mijn boeken te delen en daar horen ook andere artikels bij.

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page