top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Boekenupdate juni

De maand juni was voor mij een goede leesmaand, ik heb 9 boeken kunnen lezen waarvan een 5-sterren boek!



Gelezen

Alles wat je lief is

***'

Normaal gezien is dit boek niet het genre dat ik zou lezen, maar ik heb gemerkt dat ik af en toe toch kan genieten van dit soort boeken. Toen ik dit boek zag in de goedkopere pocket versie kon ik het niet laten liggen. Ik kon het dan ook niet laten om meteen erin te starten na de aankoop. Dit boek las zo vlot en was toch een mooi verhaal! Ik heb zeker geen spijt dat ik het gekocht heb.


Twin crowns

*****

Toen ik zag dat dit boek uitkwam moest ik het lezen! De cover alleen al is prachtig. Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar, maar dit heeft geen invloed op mijn mening. Het voelde voor het eerst sinds lange tijd dat ik echt voor 100% kon genieten van een boek. Meestal is er wel iets wat minder goed is of mij gewoon niet aanspreekt, maar dit boek had gewoon niets slechts.


Het verloren kristal - Schaduwen

***'

Van uitgeverij Zilverspoor mocht ik dit boek lezen voor de blogtour. Het is het eerste deel in een reeks, maar het was nog niet geweldig uitgewerkt. Ik ben nu wel iemand die echt van uitwerking houd (dus goede personages, wereldopbouw, ...) maar het verhaal zelf was naar mijn gevoel wel mooi. Ik ben dus wel benieuwd naar het vervolg en hoop dat daar de uitwerking beter zal zijn.


Zam de fikser

**'

Ook dit boek mocht ik lezen voor de blogtour van uitgeverij Zilverspoor. Het klonk zeer fantasierijk en de cover is prachtig dus ik was enthousiast dat ik deze mocht lezen. Helaas was het verhaal heel ingewikkeld, waardoor ik mezelf er echt moest dwingen verder te lezen. Er zaten wel een aantal stukken in die ik wel begreep en waar ik wel van kon genieten, maar over het algemeen was het boek niet duidelijk.


Het Avery Shaw experiment

****

Dit is wederom een boek dat ik normaal niet direct zou kiezen, maar zoals eerder gezegd kan ik er af en toe toch van genieten. Dit boek zat vol met stereotypen en clichés maar dat maakt het juist zo eenvoudig en vlot om te lezen. Je bent vanaf pagina één mee met het verhaal en moet er niet bij nadenken. Dit is echt een boek om te ontspannen.


Shame on you

****

Dit is een leuke jeugdthriller die zeer vlot leest. Er zit genoeg spanning in, maar het is ook redelijk eenvoudig om te lezen. Er komen geen moeilijke theorieën in voor en ook geen enge gebeurtenissen. Ik vind dit soort boeken juist leuk omdat ze toch voor redelijk veel spanning zorgen zonder dat je mee moet zijn met allemaal moeilijke termen of theorieën. Gewoon een leuke dosis spanning!


Wat als het wel werkt

***'

Over dit boek ga ik nog niet te veel zeggen omdat mijn recensies nog moet komen voor de blogtour. Wel kan ik zeggen dat dit vervolg wederom de unieke personages bevat die deze serie zo speciaal maakt.


Zomerse zeven zotgevallen

***

Ook hiervan moet mijn recensie nog komen voor de blogtour, dus ga ik er ook niet al te ver op in. Dit boek geeft gewoon een leuke zomerse sfeer mee aan de lezers.


Uitverkorene - Duistere engel

***

En mijn laatst gelezen boek is wederom een blogtour die nog moet komen. Leuk en herkenbaar boek, maar ik had meer fantasie verwacht.


Alle beoordelingen zijn op 5 sterren. Een ' betekent een halve ster.


Overig boekennieuws:

  • De najaarsbrochures zijn allemaal uitgekomen en ik heb weer redelijk wat boeken gevonden die ik daarvan wil lezen. Ik kijk het meest uit naar Vervloekt van Marissa Meyer.

  • Deze maand heb ik redelijk veel recensie-exemplaren gelezen en hoewel ik hiervan geniet, mis ik het nu toch even om te lezen waar ik zin in heb. Ik ga daarom voor juli proberen meer boeken te lezen die ik al heb staan en minder recensie-exemplaren aan te nemen. Zo ben ik van plan om de Lux serie uit te lezen en ook hoop ik te beginnen aan het boek 'Eerste leven' van Gena Showalter omdat deze reeks al een aantal jaar ongelezen in mijn kast staat.

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page