top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Boekenupdate Augustus

Augustus was een goede leesmaand voor mij. Ik las 8 boeken, waarvan ik er 3 al lang wou lezen. Helaas is mijn vakantie over na deze maand en zal mijn gelezen aantal boek wat minderen denk ik.

Ook was ik van plan minder recensie-exemplaren aan te nemen. Ik kan zeggen dat dit plan is mislukt. Vanaf september mag ik er weer een aantal gaan lezen, maar ik kijk er wel naar uit ;).


Opposition

***'

Eindelijk las ik het laatste deel van de Lux-serie, na ongeveer een jaar geleden begonnen te zijn. Wederom was dit een leuk boek. Hoewel een reeks van 5 boeken mij eerst wat veel leek, vind ik toch elk boek de moeite waard. Ik dacht dat tegen het einde het verhaal wat uitgemolken zou worden of dat er veel herhaling in voor zou komen, maar dit is zeker niet het geval. Ieder boek verteld een origineel verhaal waardoor de reeks niet verveeld.


Violet, vervloekt & verwoest

****

Dit boek zou ik alleen al gekocht hebben door de mooie editie! Maar ook het verhaal viel niet tegen. Origineel is het niet, maar wel werd dit verhaal zeer rustig verteld. Dit maakte voor mij het lezen zoveel ontspannender dan anders.


Gallant

***

Dit boek wou ik meteen nadat het verschenen was al lezen, maar helaas had ik er eerder geen tijd voor. Ik moet zeggen dat het verhaal een beetje tegenviel, dit kwam voornamelijk omdat ik me niet goed kon inleven in het hoofdpersonage.


Een wereld zonder spiegels

****

Dit boek bracht zoveel thema's samen en maakt het toch niet al te zwaar om erover te lezen. Ik weet niet hoe het de auteur gelukt is, maar ik ben na het lezen van 'Een wereld zonder spiegels' fan van haar schrijfstijl!


IJskoud vermoord

***'

Hierin kwamen prachtige beschrijvingen van de omgeving voor, maar het thriller gedeelte kwam wat traag op gang. Eenmaal dat het verhaal echt begonnen was, was het een goed boek.


Daar waar de rivierkreeften zingen

***

Toen ik zag dat de film hiervan uitkwam, moest ik eerst het boek lezen. Helaas was het niet mijn soort boek. Er was weinig actie/spanning aanwezig en ik heb dit wel nodig in een boek. Toch ben ik benieuwd naar hoe dit boek verfilmd is en ben ik zeker van plan binnenkort deze te gaan kijken.


De executie

****

Het eerste deel van dit boek was echt geweldig! Helaas was het tweede deel van het boek dit niet. Deel 1 en 2 volgen voor mijn gevoel elkaar niet goed op en in het tweede deel werd alles maar snel achter elkaar gepropt. Gelukkig maakt deel 1 bijna alles goed en daarom heeft het toch 4 sterren gekregen.


Royals

***

Royals is zo'n verhaal dat ik niet te veel kan lezen, maar af en toe hou ik er wel van. Niet te veel bij nadenken, lekker voorspelbaar. Gewoon leuk lezen.


Voor september heb ik een aantal boeken op mijn TBR-stapel waarvan ik echt zin heb om erin te beginnen. Het nieuwste boek van Karen McManus bijvoorbeeld: 'Niets meer te zeggen'! Ook ben ik net begonnen in 'De school van goed en kwaad' en deze valt tot nu toe ook niet tegen.

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page