top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverDe Boekenhamsteraar

Beste boeken gelezen in 2021


een van ons liegt karen mcmanus

Een van ons liegt

Dit boek was mijn eerste kennismaking met auteur Karen McManus. Nadat ik dit boek had gelezen, moest ik ook de rest van haar boeken kopen. Dit boek had alles wat een goede (YA) thriller voor mij moet hebben, spanning van begin tot eind, originele personages en zelfs toen ik er niet in aan het lezen was bleef de vraag: wat kan er gebeurd zijn in mijn hoofd rondhangen. Een ideaal boek dus!

"Vier studenten, vier geheimen, één moord.

De zeventienjarige Simon Kelleher heeft Bayvieuw Highs beruchte roddel-app ontwikkeld. Hij kondigt groots aan dat hij sappige nieuwe verhalen over vier populaire medescholieren gaat onthullen. Maar dan sterft hij onverwacht voor hun neus. Browyn, Cooper, Addy en Nate - het brein, de atleet, de prinses en de crimineel van de school - zijn het onderwerp van Simons roddels en veranderen in verdachten zodra bekend wordt dat zijn dood geen ongeluk was. Wie is er te vertrouwen? Wie van hen is schuldig? Ieder van hen heeft iets te verbergen. Ieder van hen zou het gedaan kunnen hebben, om te voorkomen dat de roddels op de app onthuld zouden worden. En een van hen liegt."



54 minuten

54 minuten marieke nijkamp

Ik had al zoveel goeds over dit boek gehoord dat ik het moest lezen. Alleen vallen boeken me vaak tegen als ik er zoveel goeds over hoor, maar dat was bij deze zeker niet het geval. Ik had nog nooit een boek over dit onderwerp gelezen, en de uitwerking was zo goed. Dit is een boek dat me na het lezen nog een lange tijd is bijgebleven.

"10:00 De directeur van Opportunity High School beëindigt haar toespraak en verwelkomt alle leerlingen voor het nieuwe semester.

10:02 De leerlingen staan op om naar hun klassen te gaan.

10:03 De auladeuren gaan niet open.

10:05 Iemand begint te schieten. "



wie ik gisteren was pamela sharon

Wie ik gisteren was

Dit boek zou ik normaal nooit zelf kopen, maar ik heb deze ergens gewonnen. Wat ben ik achteraf blij dat ik deze gewonnen heb! Personages, wereldopbouw, allemaal zo goed gedaan. Ook kwam er zelfs spanning in voor, wat ik in het begin nooit had gedacht. Een boek waarin twee totaal verschillende werelden zo mooi samenkomen.

"Als Yara te horen krijgt dat ze lijdt aan CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom), weigert ze zich daar zomaar bij neer te leggen. Ze is zeventien, ze wil niet ziek zijn, en al helemaal niet chronisch. Haar ouders, haar broertje Corey en zus Tessa proberen haar te helpen, maar Yara laat niemand toe. in plaats daarvan verliest ze zichzelf in Evol, een hyperrealistisch spel waarin je zelf de hoofdrol speelt. in deze virtuele wereld is Yara niet ziek en kan ze zijn wie ze wil zijn. Ze ontmoet er de knappe Amir, met wie ze op zoek gaat naar de oplossing voor de mysterieuze rook die de stad en haar inwoners bedreigt. Stukje bij beetje raakt Yara meer en meer betrokken bij de gebeurtenissen in de stad. In het echte leven ontmoet ze Finn, die haar uit de virtuele wereld probeert te trekken en haar in wil laten zien dat ze ook met CVS een leuk leven kan hebben. Terwijl Yara's familie en vrienden zich zorgen maken om haar gezondheid, kiest Yara ervoor om zich te blijven verliezen in deze alternatieve werkelijkheid. Zal ze uiteindelijk nog terug willen keren naar de realiteit?"



Oppasser voor een dag

oppasser voor een dag leontine gaasenbeek

Het was lang gelden dat ik nog een prentenboek heb gelezen, maar toen ik de oproep voor deze blogtour zag heb ik niet getwijfeld. Dit boek had een mooie boodschap, humor en prachtige tekeningen. Ondertussen heb ik het boek al een aantal keer gelezen en elke keer blijft het prachtig.

"Pleun weet nog niet wat ze later worden wil. Juf heeft het aan alle kinderen in de klas gevraagd, maar Pleun kan niet kiezen, er zijn zoveel leuke beroepen. Als de school voorbij is loopt Pleun langs de dierentuin naar huis. Alle beesten zijn uit hun hok ontsnapt! Pleun komt in actie en wordt oppasser voor een dag. De volgende dag vertelt ze in de klas over haar avontuur. Weet Pleun nu wat ze later worden wil?"



kansloos mel wallis de vries

Kansloos

Ik was met mijn reading buddy aan het praten en zij was helemaal verbaasd toen ik zei dat ik nog nooit een boek van Mel Wallis de Vries had gelezen. Dit is namelijk haar favoriete schrijfster. Toen moest ik ook gewoon een boek van haar lezen en het heeft niet teleurgesteld. Zoveel spanning en zo een origineel verhaal. Ik ben zeker van plan meer boeken van haar te lezen.

"Zes jongeren krijgen in hun vakantiehuis een bericht. De anonieme afzender waarschuwt dat ze binnen moeten blijven om te overleven. Ga nooit naar buiten, vertel altijd de waarheid en zorg dat je in leven blijft. Het lijkt een zieke grap, maar al snel blijkt dat ze zichzelf moeten zien te redden in de wereld van angst en isolatie. Alles moeten ze over zichzelf vertellen, ook hun geheimen... In het huisje geldt maar één regel: blijf leven!"




10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page